(06) 46244662 - info@judithschoorlemmer.nl - Adri Piecklaan 41 - 3739 LG Hollandsche Rading

Ik schrijf graag over de arbeidsmarkt en werk!

Recruiter; pak de regie en versterk het bedrijfsimago!


Bouw mee aan een geweldig employer brand: Hoe recruiters de regie kunnen pakken in het versterken van het bedrijfsimago van hun werkgever.

Recruiter, jij hebt de kans om het employer brand van je werkgever naar een hoger niveau te tillen! Het creëren van een sterk imago als werkgever is essentieel om talent aan te trekken en de betrokkenheid van medewerkers te vergroten. Ben je je bewust van de kracht die je hebt? En de mogelijkheid om écht verschil te maken?

Veel recruiters zien te weinig welke onschatbare waarde ze hebben voor hun werkgever. Terwijl je als recruiter heel goed kunt bijdragen aan het opbouwen van een onweerstaanbaar employer brand. Op 5 manieren

1. Deel een aantrekkelijke en open bedrijfscultuur:

Benadruk de unieke aspecten van jullie bedrijfscultuur en waarom het bijzonder is om hier te werken. Van een fijne werkomgeving met ruimte voor ontwikkeling, tot een belangrijke stem van elke medewerker. Zorg ervoor dat potentiële kandidaten voelen dat ze zichzelf kunnen zijn en een geweldige tijd zullen hebben bij deze werkgevers.

2. Bied groeimogelijkheden die de concurrentie doet verbleken:

Als echt mensen-mens begrijp je het belang van groei en ontwikkeling. Laat potentiële kandidaten zien hoe je het podium biedt voor hun professionele groei. Met moderne (of juist klassieke) trainingen, een kijkje in de (opleidings) keuken en een persoonlijk budget voor ontwikkeling. Geef de kandidaat een voorproefje van wat hem te wachten kan staan!

Recruiter neem de regie afbeelding

3. Toon betrokkenheid bij medewerkers en geef ze oprechte, persoonlijke aandacht:

Je weet dat medewerkers het kloppende hart van een organisatie vormen. Benadruk hoe je werkgever luistert naar de mening van collega’s, feedback koestert en initiatieven ontplooit om een perfecte work-life balance te creëren. Met jouw en je werkgever’s betrokkenheid voelen medewerkers zich gezien en gehoord.

4. Authenticiteit is je kracht, dus deel je persoonlijke verhalen:

De meeste recruiters leren ontzettend veel mensen kennen en horen dagelijks (levens) verhalen en ervaringen van anderen. Laat geïnteresseerden kennismaken met hun toekomstige collega’s, door verhalen, video’s en afbeeldingen van medewerkers te delen op de ‘werken-bij’ website. En deel ervaringen van sollicitanten met andere medewerkers. Leg die connectie met de buitenwereld! Geen betere manier om een authentiek beeld te geven van het leven binnen jouw organisatie.

5. Wees een online ambassadeur voor je werkgever:

Recruiter, pak je online podium! LinkedIn is je instrument. Deel je verhalen, ervaringen, ondernemerschap en o ja, ook je vacatures. Zet anderen in de schijnwerpers en prikkel de buitenwereld. Maak ze nieuwsgierig!

Conclusie: Recruiter, jij hebt de kracht om een onweerstaanbaar employer brand te creëren. Met een aantrekkelijke bedrijfscultuur, groeimogelijkheden waar de concurrentie jaloers op is, betrokkenheid bij medewerkers, storytelling en een sterke ambassadeur voor jouw werkgever!


© 2024 Judithschoorlemmer.nl. Alle rechten voorbehouden. Gemaakt door Judith Schoorlemmer - hosting: 1-2-appletree